منبع : آشنایی با جرثقیل های فرا ساحلی

قدرتمندترین انواع جرثقیل های متحرک دریایی و فراساحلی

در میانه های دهه ی ۸۰، جنبش صنایع فراساحلی فروکش کرد. در سال ۱۹۸۸، شرکت های Heerema و McDermott با یکدیگر ادغام شده و شرکت Heeremac را به وجود آوردند. در سال ۱۹۹۰ ، Micoperi اعلام ورشکستگی کرد. Saipem از پیمانکاران صنایع سنگین در اوایل دهه ی ۷۰، که قدرت خود را در دهه ی ۸۰ از دست داده بود، جرثقیل ۷۰۰۰ تنی، M7000 را خریده و نام آن را به Saipem7000 تغییر داد. در سال ۱۹۷۷، Heerema بعد از جدایی خود از McDermott ، کنترل DB-102 را بدست گرفت. لذا نام آن را به Thialf تغییر داده و در سال ۲۰۰۰، ظرفیت آن را به ۷۱۰۰ تن افزایش داد. این جرثقیل در حال حاضر با ظرفیت کل ۱۴۲۰۰ تن بزرگترین گونه در انواع خود به شمار می رود اگر چه تا کنون رکورد جهانی با بلند کردن ۱۲۱۵۰ تن،

جرثقیل دریایی


منبع : رشد

جرثقیل هوایی امریکا

پروژه بعدی جرثقیل هوایی امریکا، سیکورسکی اس.-60

جرثقیل هوایی امریکا


با سرمایه گذاری شخصی بود که نمونه اولیه آن در مارس 1959 اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.
اس.-60 دو موتور از نوع «پرات اند ویتنی آر.-2800» دارد و ترکیب دینامیکی آن از هلیکوپتر اس –56 گرفته شده است. از این نوع هلیکوپتر سی.اچ.-37برای نیروی زمینی.اچ.آر.2-اس-1 برای تفنگداران دریایی و اچ.آر.-2 اس.-1 برای تفنگداران دریایی و اچ.آر.-2 اس. 1 دبلیو برای نیروی دریای ساخته شد. شکل ظاهری‌ اس.-60 شامل تنه ودنبالة باریک و کشیده و چرخهای فرود سه‌گانه و عنکبوتی شکل است. دو موتور توربینی دارد. و سرانجام همین هلیکوپتر بود که به عنوان جرثقیل پرنده به تعداد انبوه برای ارتش و مشتریان دیگر ساخته شد.
در ادامة تلاش برای ساخت هلیکوپتر مناسبی که بتواند اشیاء سنگین را برای اهداف نظامی و صنعتی در زیر و قسمت عقب، کابین خدمه پرواز و به شکل آویز حمل کند، کمپانی سیکورسکی کار روی هلیکوپترهای اس.-64 مجهز به موتورهای توربینی را در 1916 و پیش از سقوط هلیکوپتر موتور پیستونی اس.-60 شروع کرده بود.
اتمام موفقیت‌آمیز آزمایشات نظامی موجب شد تا در سال 1965 جمعاً 165 فروند شامل (نمونه‌های وای.سی.اچ.-54. آر .سی.اچ.-54 آ و سی.اچ.-54.سی) برای استفاده گردان 478 هلیکوپتری در ویتنام جنوبی و جابجایی تجهیزات سنگین در واحد یکم ترابری به کمپانی سیکورسکی سفارش داده شود