جرثقیل پرنده ، انواع جرثقیل

پرونده خدمتی جرثقیل پرنده ساخت سیکورسکی پس از سالها خدمت درخشان بسته خواهد شد.
_استفاده گسترده از هلیکوپتر به عنوان جرثقیل پرنده در ایالات متحده به ژانویه 1946 باز میگردد_، زمانی که یگان هلیکوپتری فرماندهی پشتیبانی مواد ارتش از سازندگان درخواست کرد تا پیشنهادات خود را جهت ساخت هلیکوپتر بزرگی با توانایی حمل بار خارجی تا 10000 پوند (4536 کیلوگرم) و کانتینرهایی به ابعاد (1/6×44/2×44/2 متر) را به صورت آویز ارایه دهند.این هلیکوپتر نیرومند میبایستی از شعاع تاکتیکی حدود 160 کیلومتر و توان پرواز یک ساعت و نیم برخوردار میبود.
مقدمه ای بر جرثقیل های فرا ساحلی
اولین جرثقیل های ساخت بشر در یونان باستان ساخته شد. از این جرثقیل ها در ساختن ساختمانهای بلند استفاده می شد. بعد از آن جرثقیل هایی که توانایی حمل مقدار بیشتری بار را داشتند با به کار گیری قدرت انسان برای چرخاندن چرخ اصلی آن اختراع شدند. بعضی از این ادوات بر روی ستون های سنگی سوار می شدند که استقامت و قدرت بیشتری را برای آنها فراهم می کرد.

این جرثقیل های نخستین همگی ساخته شده از چوب بودند اما با وقوع انقلاب صنعتی، چدن و فولاد جای چوب را در ساختمان جرثقیل ها گرفتند. برای قرون متوالی، قدرت بدنی انسان و یا حیوانات منبع اصلی تامین نیروی این جرثقیل ها بود گر چه در آسیاب های بادی و آبی با مهار قدرت این نیروهای طبیعی، از آنها برای بالا بردن اجسام استفاده می شد. برای اولین بار در اواخر قرن ۱۸ و یا اوایل قرن ۱۹ میلادی از موتورهای بخار برای تامین قدرت این جرثقیل ها استفاده شد که بسیاری از آنها با کارایی خوب خود تا قرن بیستم نیز مورد استفاده قرار می گرفتند.